Puhujan aiheita
Mari vetää intensiivisiä ja tarinallisia luentoja täynnä yksityiskohtia viereisen palstan aiheista tai alla näkyvistä aihepiireistä.
- Kasvuhakkerointi
- Startup-kasvu
- Konkreettiset markkinointitoimenpiteet missä tahansa kanavassa ketterillä metodeilla
- Startup- ja kasvuhakkerointikeissit menneisyydestä tai nykyisyydestä
- Markkinointitarinat kryptovaluutoiden tai kumppanuusmarkkinoinnin ympärillä
- Kasvuhakkerointi
- Kasvujohtajan rooli johtoryhmässä
- Moderni markkinointi
- Start up & Kasvu
- Yrittäjyys
Palkkiot
Luento: alk. 1800€ + alv + matkatMari Luukkainen
Kasvua kasvuhakkeroinnilla Pyydä tarjous ›Mari Luukkainen on tulospohjaisen markkinoinnin ja sitä kautta kasvuhakkeroinnin itseoppinut pioneeri, joka on 10 vuoden kumppanuusmarkkinointiuran jälkeen muutaman konsulttivuoden jälkeen löytänyt paikkansa käytännönläheiselle ja nopealle testaamiselle suopeasta ympäristöstä kansainvälisten startup-yritysten parista.
Marin startup-uralle mahtuu useita kasvuyrityksiä, kuten Yousician, Venuu, Paxful ja Dealdash ja viimeisimpänä kotisiivouspalvelu Freskan skaalaaminen 700 tuhannesta 13 miljoonaan kahdessa vuodessa. Työn tarjoaminen lähes 800 ihmiselle oli samalla kokemus lätkämailakasvun lisäksi myös kulttuurista ja dedikoidun kasvujohtajan merkityksestä.
Lopetettuaan operatiivisen roolin Freskassa Mari on pyrkinyt etsimään sopivia olosuhteita oppien monistamiseen toimimalla Head of Marketingina alkuvaiheen startup-yrityksiiä rahoittavassa Icebreaker.vc:ssä, sekä advisorina ja coachina Truly Agency -kasvutoimistossa ja Kiuas Acceleratorissa.
Marin puheenvuoroissa yhdistyy Piilaakson kasvutiimien parhaita oppeja Suomeen jalkautettuna Facebookin, Airbnb:n ja Uberin kaltaisten firmojen kasvujohtajilta, sekä villejä tarinoita perinteisen liiketoiminnan ulkopuolelta 2000-luvun alun kasvuhakkeroinnista aina vuoden 2017 kryptovaluuttakuplaan. Mitä markkinointimetodeihin tulee, Mari on todennäköisesti valmis tarjoamaan lounaan sille, joka keksii kanavan tai metodin mitä hän ei ole koskaan kokeillut.
Esimerkkejä aiheista. Saatavilla pääasiassa yksittäisinä puheenvuoroina ja osittain myös osallistavina työpajoina.
* Kasvuhakkerointia startupeille
– Piilaakson parhaita käytäntöjä mistä lähteä liikkeelle aivan alussa tai yleisellä tasolla koko kasvun filosofiaa ja sen tärkeimpiä prosesseja.
– Eri osa-alueiden kasvuhakkerointia: asiakashankinta tietyissä kanavissa (esim. maksettu tai orgaaninen), koko asiakasfunnelin kehitys, rekrytointimarkkinointi, datankeruu, henkilöbrändin kehitys jne.
– Viimeisimpiä kasvuhakkerointikeissejä kansainvälisistä teknologiastartupeista, joiden parissa Mari työskentelee.
– Näkökulma on nopealiikkeiset startupit, mutta pääpiirteittäin keynotet sopii myös esimerkiksi innovaatioyksiköille tai muille ketterille yrityksille.
* From Zero to Superhero
Freskan inspiroiva kasvutarina joko liiketoiminnallisena kokonaisuutena, keskittyen markkinointimixin rakentamiseen ja skaalaamiseen uusiin markkinoihin, tai taktisella markkinoinnilla syntyneen brändin tarina.
* Kasvuhakkerointia off the record
Villejä kumppanuusmarkkinoinnin liiketoimintakokonaisuuksia 2000-luvun alusta suoraan vanhempien autotallin serveriltä tai/ja kryptovaluuttaskenestä. Tätäkin voi netissä tehdä!